Dag 5 Erfoud – Sahara-Erfoud

Vanmorgen eerst weer een lekker ontbijt. Daarna de bus en een stukje bussen door Marokko. Het blijft een bijzonder land. In de dorpjes is het soms uitgestorven. Maar als de kinderen naar school gaan wemelt het van de kinderen de ver moeten lopen. Grote kleurig rugzakken met kinderen bijna kleiner als de rugzak lopen kilometers naar school. De bus stopt en we gaan fietsen, dertig kilometer, het is nog niet warm dus we gaan als een trein. Bij de koffiestop een rondleiding door een Ksar, een oud dorp. Je ziet echt wel de bouw van Zuid-Spaanse gebouwen terug. Daarna in de auto en naar de woestijn duinen. Het landschap verandert en je kan het saai vinden maar ik hou ervan. Na een heerlijke lunch naar de woestijn. De Sahara! Met een fout wheel drive rijden we de duinen in en we maken een stop voor foto’s en even lekker zitten. Echt de woestijn is fantastisch. Met een beetje gevoel van nu al gingen we de auto in. Na enige discussie bleek dat er nog 5 mensen wilden fietsen, de rest wilde naar het hotel. Met ons vijven en gids en gids in auto hebben we nog een super rit naar het hotel gemaakt. Het was natuurlijk warm en ineens stopte de Marokkaanse gids. Van de weg af en daar was een echte waterput. Met een emmertje haalde hij ijskoud water omhoog. Dan je hoofd naar beneden en dan gooide Zair de hele emmer leeg over je hoofd, koud maar zo lekker. Opgefrist weer de weg op en nog wat hoogtemeters gemaakt. Terug in het hotel was ik moe maar voldaan. Doen wat je leuk vindt geeft zoveel energie. Daarna wat geborreld, dit hotel heeft Pernod 😀 Genieten! Dat was een lekker weerzien met een hele oude vriend. Straks lekker uit eten en dan weer het mandje opzoeken. Heerlijk land en heerlijk fietsen hier.

2 gedachten aan “Dag 5 Erfoud – Sahara-Erfoud”

1. Elke ochtend weer benieuwd naar je avonturen van de dag ervoor. Ipv nu.nl open ik nu eerst fleurfietst 😉 Klinkt leuk allemaal! Hier grijs en grauw dus geniet nog even!