Dag 3 Namen, Nameche, Dinant

Vanmorgen ontbijten onder de parasol, weer tegen de regen, het hoost. Na een heerlijk ontbijt gaan we rustig inpakken en als het er droog uit ziet vertrekken we. Heuvel af! We gaan snel en zijn zo beneden. Alleen niet op de plek waar we gisteren omhoog gingen. Dus we moeten even zoeken naar de juiste plek. Op een bepakte wielrenfiets door de stad rijden vind ik echt pittig, ik ben niet zo’n held maar ook deze keer lukt het, de Maas en het bordje en een schoolklas met kinderen. Wij weten waar we naar toe moeten dus we fietsen door. Windje in de rug, de goede zin dus trappen. Na 15 kilometer Maas zonder bordje doen we een pauze. Ik check even googlemaps en wat blijkt volgens Google Maps gaan we de verkeerde kant op. Terug naar Den Haag zeg maar. Wij Langkempers geloven vooral in onszelf dus het kost wat moeite om te accepteren dat we terug moeten. We besluiten het toch maar te doen. We keren en rijden terug, windje in het gezicht. En dan de eerste lekke band, Henk is de winnaar. Henk kan met 2 vingers in zijn neus een bandje verwisselen dus snel is dit probleem gefixed en rijden we door. Na 30 kilometer staan we bijna bij het begin, bijna want er is weer een wegopbreking waardoor we met onze fiets over trappen moeten en drukke rotonde’s. Maar dan vinden we de juiste kant van de Maas voor Dinant. Een schitterende route, lekker weer en maar 2 wegopbrekingen. Bij eentje houdt dit in dat we een hele grote rotonde over moeten. Ik, de held, wil weer lopen maar Henk zorgt ervoor dat ik het fietsend doe. Als beloning een winkeltje met water. We drinken wat en rijden door. Het is schitterend onderweg. En het druppelt soms maar vandaag geen regen.
Als we in Dinant komen besluiten we dat het mooi is. We pakken een terrasje en het gaat regenen, we hebben goed gekozen. We zoeken een fietswinkel en kopen nog 2 binnenbandjes. We boeken een hotel aan de Maas en deze keer prachtig uitzicht zonder klim. Ik neem de kleinste kamer, dat blijkt de mooiste te zijn 😀 We halen wat te eten en drinken bij een winkeltje op de hoek en zitten even later heerlijk op een bankje in de zon aan de oever van de Maas. Het leven is goed! We genieten en zijn dik tevreden over deze heerlijke dag!

3 gedachten aan “Dag 3 Namen, Nameche, Dinant”